Busy friday!

Äntligen fredag! Det blir dock inget slappande framför TV:n med min turkiska favoritserie. Inte den här fredagen. Min käre kusin på 27 år gifter sig nämligen imorgon, och detta innebär att vi idag har en "henna-kväll", en kväll där no men are invited! Vi äter, dansar, sjunger med släckta lampor och levande ljus i händerna för att väcka känslor hos bruden (det är meningen att hon ska gråta haha) och målar våra handflator med henna, en tradition som vi har haft i hundratals år.

Jag funderar på att ta på mig min folkdräkt för att riktigt get in the mood, men sen måste jag nog byta om till annat haha. Hmm, it's gonna be a long night..




Bild på hennamålning.
Riktigt så här avancerat brukar dock inte våra målningar vara..


/Selma

Kommentarer
Postat av: Sabii

Det gick sådär, det var svååårt fan. Jag hoppas på vg iaf.. :)

2009-04-24 @ 15:18:08
URL: http://sabii.blogg.se/
Postat av: Marre

ååååh! haha, låter underbart, har alltid velat vara med på nått sånt som du nog vet ;-) kul att få se din henna på måndag då! :-)

2009-04-24 @ 17:35:15
URL: http://malouka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0